Podoficer, technik startowy na lotniskowcu w mundurze roboczym (Sailor's Work Utility Uniform). (US)

 

 

Ubiór specjalny z lat sześćdziesiątych używany przez funkcyjnych do zajęć na pokładzie lotniskowca. Koszula i spodnie z tkaniny denim (dżins) w kolorze niebieskim, jaskrawoczerwona czapeczka z daszkiem, czarne buty robocze. Na koszulę nałożona jest jaskrawopomarańczowa kamizelka z nieprzemakalnej tkaniny. Barwa czapeczki wskazywała funkcję na pokładzie, białe napisy i symbole na czapeczce to kolejno nazwa lotniskowca, symbol grupy specjalności oraz nazwa i numer dywizjonu. Symbole z czapeczki są powtórzone z przodu kamizelki. Współczesny ubiór roboczy różni się tym, że barwne czapeczki zastępuje sztywny kask, podobny do kasku pilota z wbudowanymi okularami przeciwsłonecznymi oraz słuchawkami i mikrofonem radiotelefonu, a kamizelki są nieco dłuższe i nie mają napisów na piersi. Współcześnie o funkcji na pokładzie startowym i hangarowym lotniskowca informuje barwa kasków i kamizelek. Biały kask i kamizelkę nosi kierownik lotów, jaskrawożółte personel kierowania ruchem na pokładzie, zielone obsługa katapult i mechanicy obsługi samolotów (ci ostatni z czarnym pasem na plecach), kolor niebieski mają specjaliści od hangarowania (operatorzy wind mają na plecach czarną literę E, a kierowcy wózków do holowania samolotów literę T), odpowiedzialni za poszczególne samoloty technicy noszą kaski i kamizelki brązowe z białymi numerami swoich samolotów na kaskach i na plecach, czerwoną barwę zarezerwowano dla zbrojmistrzów i straży pożarnej (strażacy na plecach mają czarny pionowy pas), a wiśniową dla służby zaopatrzenia w paliwo.