Kapitan pilot Luftwaffe RFN w kombinezonie letnim personelu latającego. (GR)

 

 

Przedstawiony na planszy ubiór pilota jest wykonany ze specjalnej tkaniny o gęstym splocie. Jest to jednoczęściowy kombinezon zapinany z przodu na zamek błyskawiczny. Jaskrawopomarańczowa barwa tkaniny, powszechnie stosowanej na ubiory specjalne, ma znaczenie praktyczne, jest ona bowiem szczególnie dobrze widoczna, co ułatwia ewentualne akcje ratownicze w przypadku awarii. Mankiety rękawów i nogawice spodni mają wszyte taśmy, którymi można dowolnie ściągać je wokół przegubów. Zamykane na zamki błyskawiczne ukośne kieszenie na piersiach i nakładane na udach są umieszczone w taki sposób, aby można się było łatwo do nich dostać. W pasie kombinezon ma patki i guziki umożliwiające dopasowanie stosownie do figury. Pod kombinezonem noszona jest miękka, elastyczna bielizna bawełniana, a jeżeli wykonuje się loty na samolocie latającym z prędkością naddźwiękową, na kombinezon nakłada się ubiór kompensacyjny. Poza kabiną samolotu nakrycie głowy stanowi sukienna furażerka od munduru służbowego. Na obydwu ramionach kombinezon ma naszyte podłużne plakietki wykonane z szaroniebieskiego sukna. U góry plakietki na suknie wyhaftowane są białymi nićmi stylizowane skrzydła, podobne do noszonych na czapce, niżej skrzydeł umieszczono trójbarwną miniaturę flagi państwowej, a pod nią dystynkcje stopnia wojskowego.Na piersiach z lewej strony mogą być noszone haftowane białymi nićmi odznaki specjalności, a z prawej barwne plakietki z emblematami eskadr, na prawym rękawie zaś barwny emblemat dywizjonu.