|
Westland
SNIAS-Aerospatiale Lynx AH Mk 1, brytyjsko-francuski śmigłowiec
wielozad. z 1971; prod. od 1977; seria 114 egz. dla bryt. wojsk ląd.;
przystosowany do zabierania 10 żołnierzy lub ładunku o masie
1300 kg; dwa silniki turbinowe RR BS360-07-26 Gem 2 o mocy
662 kW (900 KM); 2 kaemy 7,62 mm, 1 działko 20 mm,
niekierowane lub kierowane pociski rakietowe; średnica wirnika 12,8 m,
dł. 12,06 m, wys. 3,5 m; masa własna 2578 kg, całkowita 5435 kg; prędkość
maks. 333 km/h, pułap 7600 m, zasięg 1340 km. Odmiany: Lynx FN,
śmigłowiec do zwalczania okrętów podwodnych; prod. od 1978; seria 76
egz. dla lotnictwa franc. marynarki woj., dalszych 50 egz. przeznaczono
na eksport; wyposażony w stację radiolok.; 4 ppanc. pociski
kierowane lub 2 torpedy i 2 bomby głębinowe; Lynx HAS Mk 2,
śmigłowiec do zwalczania okrętów podwodnych z 1976; seria 144
egz. dla lotnictwa bryt. marynarki woj.; 8 ppanc. pocisków kierowanych
lub 4 kierowane pociski rakietowe albo 2 torpedy i 2 bomby głębinowe;
dł. 11,92 m, zasięg 625 km; Lynx HAT Mk 3, śmigłowiec
szk.-trening. dla lotnictwa bryt. marynarki woj.; Lynx Mk 2, śmigłowiec
do zwalczania okrętów podwodnych; wersja eksportowa Lynx HAS Mk 2
dla lotnictwa Argentyny, Brazylii, Danii, Egiptu, Kataru i Norwegii;
Lynx Mk 3, śmigłowiec wielozadaniowy z 1978; wersja
eksportowa Lynx HAT Mk 3; dwa turbinowe silniki RR Gen 41
o mocy 824 kW (1120 KM) każdy; Lynx SH-14B, śmigłowiec
do zwalczania okrętów podwodnych z 1979; seria 10 egz. dla
lotnictwa Holandii; Lynx SH-14C, śmigłowiec patrolowy z 1980;
seria 8 egz. dla lotnictwa Holandii; Lynx UH-14A, śmigłowiec
patrolowy i ratownictwa mor.; seria 6 egz. dla lotnictwa Holandii.
|